W wyniku automatyzacji aż 86% pracodawców planuje utrzymać lub zwiększyć zatrudnienie w ciągu najbliższych dwóch lat. Spadku liczby zatrudnionych spodziewa się 10% przedsiębiorstw. Automatyzacja może być korzystna dla osób poszukujących pracy pod warunkiem, że dysponują odpowiednimi umiejętnościami. To przede wszystkim kompetencje miękkie połączone z kwalifikacjami z obszaru IT lub obsługi klienta. Zobacz więcej w raporcie „Rewolucja Umiejętności 2.0”, opublikowanym dziś przez ManpowerGroup.
Umiejętność współpracy i rozwiązywania problemów najcenniejsze dla pracodawców

Największy optymizm pracodawców w Gwatemali, najmniejszy w Austrii
ManpowerGroup zapytał blisko 20 000 pracodawców w 42 państwach o wpływ automatyzacji na liczbę zatrudnionych pracowników w ich firmach w perspektywie najbliższych dwóch lat. Firmy zostały poproszone między innymi o wskazanie stanowisk w ich organizacjach, na które automatyzacja będzie miała największy wpływ. Przedsiębiorcy podzielili się również informacjami na temat kompetencji, które najbardziej cenią u pracowników, a jednocześnie znalezienie osób wykazujących się takimi cechami jest dla nich największym wyzwaniem. Niniejszy raport prezentuje dane sumaryczne dla Polski, Bułgarii, Czech, Słowenii, Słowacji i Węgier.