Najwięcej zyskują dziś specjaliści, którzy oprócz wiedzy sprzedażowej i marketingowej posiadają kompetencje technologiczne, obejmujące znajomość nowoczesnych narzędzi cyfrowych. Na wysokie wynagrodzenia mogą liczyć eksperci ds. e-commerce, analitycy danych i eksperci digital marketingu, którzy coraz częściej obejmują role o strategicznym znaczeniu dla organizacji. Wśród stanowisk specjalistycznych najwyższe pensje osiągają inżynierowie sprzedaży – nawet 18 000 zł brutto miesięcznie oraz analitycy sprzedaży – do 16 000 zł brutto, natomiast najniższe przypadają przedstawicielom handlowym, którzy może liczyć na 7 000 – 12 000 zł brutto.
Kto zarabia najwięcej wśród specjalistów i menedżerów?

Czego oczekują specjaliści marketingu i sprzedaży w 2025 roku?
Dane pochodzą z „Raportu Trendów 2025. Wynagrodzenia i rynek pracy – przyspieszenie adaptacji”, przygotowanego przez Manpower we współpracy z portalem pracy RocketJobs.pl.