Sektor zdrowia musi znaleźć 11 mln pracowników

Do 2030 roku na świecie może zabraknąć nawet 11 mln pracowników ochrony zdrowia. Dziś 67% polskich organizacji w tej branży zgłasza trudności w pozyskaniu specjalistów o odpowiednich kompetencjach, globalnie to 77% firm. Co istotne, aż 67% globalnej siły roboczej w ochro...
Tylko 4% pracowników ma plan swojej kariery

Aż 43% pracowników nie posiada żadnego planu rozwoju zawodowego, a tylko 4% ma jasno określoną i udokumentowaną ścieżkę kariery. Zaledwie niewielka część pracowników (15%) czuje, że ich organizacja realnie pomaga im rozwijać się i budować kolejne kroki zawodowe – wynika ...
Polacy chcą wiedzieć, ile zarabiają inni. 7 na 10 oczekuje jawności płac

Aż 71% Polaków popiera ujawnienie wynagrodzeń, a 9 na 10 oczekuje podania widełek płacowych już na etapie rekrutacji – wynika z raportu Manpower „Nastroje polskiego rynku pracy – perspektywa kandydatów 2025”. Największe poparcie dla takiego rozwiązania deklarują młodsi, ...
Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy....
Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które ...
Rozwój firm napędza zatrudnienie, zmiany rynkowe wymuszają redukcje

Rozwój biznesu pozostaje głównym motorem tworzenia nowych miejsc pracy w Polsce – wskazuje na niego 45% pracodawców. Z kolei co trzecia firma deklaruje, że redukcje zatrudnienia wynikają głównie ze zmian rynkowych, które ograniczają zapotrzebowanie na niektóre zawody. 41...
Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna ...
Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn...
Pokolenie Z: pewni swoich kompetencji, ale nie swoich szefów

Aż 91% przedstawicieli Pokolenia Z uważa, że posiada odpowiednie kwalifikacje do wykonywania swoich obowiązków. To generacja świadoma swojej wartości – blisko 7 na 10 Zetek uważa, że znalazłoby nową pracę spełniającą ich oczekiwania w ciągu zaledwie sześciu miesięcy. Cho...
4 na 10 Polaków gotowych na pracę projektową, ale etat pozostaje numerem jeden

Aż 43% Polaków mówi wprost, że mogłoby utrzymywać się wyłącznie z pracy projektowej. Najbardziej otwarci na takie rozwiązanie są menedżerowie i przedstawiciele pokolenia Z. Mimo rosnącego zainteresowania elastycznością, wciąż to klasyczny etat daje największe poczucie be...
Sektor zdrowia musi znaleźć 11 mln pracowników

Do 2030 roku na świecie może zabraknąć nawet 11 mln pracowników ochrony zdrowia. Dziś 67% polskich organizacji w tej branży zgłasza trudności w pozyskaniu specjalistów o odpowiednich kompetencjach, globalnie to 77% firm. Co istotne, aż 67% globalnej siły roboczej w ochro...
Tylko 4% pracowników ma plan swojej kariery

Aż 43% pracowników nie posiada żadnego planu rozwoju zawodowego, a tylko 4% ma jasno określoną i udokumentowaną ścieżkę kariery. Zaledwie niewielka część pracowników (15%) czuje, że ich organizacja realnie pomaga im rozwijać się i budować kolejne kroki zawodowe – wynika ...
Polacy chcą wiedzieć, ile zarabiają inni. 7 na 10 oczekuje jawności płac

Aż 71% Polaków popiera ujawnienie wynagrodzeń, a 9 na 10 oczekuje podania widełek płacowych już na etapie rekrutacji – wynika z raportu Manpower „Nastroje polskiego rynku pracy – perspektywa kandydatów 2025”. Największe poparcie dla takiego rozwiązania deklarują młodsi, ...
Przyjazna atmosfera to podstawa – tak deklaruje 4 na 10 pracowników

Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy....
Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które ...
Rozwój firm napędza zatrudnienie, zmiany rynkowe wymuszają redukcje

Rozwój biznesu pozostaje głównym motorem tworzenia nowych miejsc pracy w Polsce – wskazuje na niego 45% pracodawców. Z kolei co trzecia firma deklaruje, że redukcje zatrudnienia wynikają głównie ze zmian rynkowych, które ograniczają zapotrzebowanie na niektóre zawody. 41...
Rynek pracy w motoryzacji: nowe technologie kontra brak specjalistów

Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna ...
Iluzja szefów: Pracownicy mniej zaangażowani, niż sądzą menedżerowie

Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji – wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions „The Career Equation: What Attracts Talent Isn...
Pokolenie Z: pewni swoich kompetencji, ale nie swoich szefów

Aż 91% przedstawicieli Pokolenia Z uważa, że posiada odpowiednie kwalifikacje do wykonywania swoich obowiązków. To generacja świadoma swojej wartości – blisko 7 na 10 Zetek uważa, że znalazłoby nową pracę spełniającą ich oczekiwania w ciągu zaledwie sześciu miesięcy. Cho...

Chcesz otrzymywać nasze materiały prasowe? Dołącz do bazy mediów.

Pozostań z nami w kontakcie.
1
2
3
4
5
Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.