Rynek pracy w sektorze dóbr i usług konsumpcyjnych znalazł się pod silną presją kadrową – aż 7 na 10 pracodawców na świecie i 6 na 10 w Polsce ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników, a luki kompetencyjne są oceniane jako kluczowe wyzwanie do 2030 roku. Zmiany w branży napędzają zmieniające się nawyki konsumentów, oczekiwania dotyczące komunikacji wartości marki, a z drugiej strony potrzeba budowania odporności operacyjnej firm, które jednocześnie wpływają na rynek pracy. Więcej w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „Consumer Goods & Services World of Work 2025 Outlook”.
Zmiana nastrojów konsumenckich redefiniuje potrzeby kadrowe
Z raportu wynika również, że większość przedstawicieli branży (64%) uważa, że konsumenci nadal porównują obecne, wyższe ceny z poziomem sprzed pandemii COVID-19. Co więcej, ponad połowa badanych (51%) sądzi, że nie ma już możliwości dalszego przenoszenia podwyżek cen na konsumentów. W obliczu tych wyzwań niemal wszyscy (95%) zgodnie przyznają, że w 2025 roku kluczowe znaczenie będzie miało skoncentrowanie się na innowacjach produktowych. W efekcie pracodawcy coraz częściej poszukują talentów zdolnych do tworzenia nowatorskich i konkurencyjnych rozwiązań odpowiadających na zmieniające się oczekiwania konsumentów i realia rynkowe.