Polscy pracodawcy oczekują, że ich pracownicy będą zaszczepieni

Tylko 29% polskich pracodawców nie zamierza ingerować w decyzje pracowników o zaszczepieniu się przeciwko Covid-19. Większość firm planuje prowadzić różne strategie związane z zachęcaniem zatrudnionych do poddania się szczepieniom – potwierdzili przedstawiciele pracodawc...
Zdalnie czy w siedzibie firmy – jak według przedsiębiorców będą pracować Polacy w I kwartale 2022 roku?

Pracodawcy przewidują, że w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku co piąty pracownik (20%) będzie wykonywał codzienne obowiązki służbowe bezpośrednio w siedzibie firmy. Zdecydowana większość kadry (76%) otrzyma możliwość kontynuowania pracy w modelu hybrydowym, natomias...
Jak cyfryzacja zmienia zapotrzebowanie na kompetencje?

Specjalista ds. sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, ds. big data a także ekspert ds. internetu rzeczy to stanowiska najczęściej tworzone w polskich firmach. To efekt przyspieszonej przez pandemię digitalizacji, która generuje zapotrzebowanie w firmach na nowe k...
Firmy niechętnie szkolą menedżerów

Dbanie o współpracę w zespołach rozproszonych to duże wyzwanie dla kadry zarządzającej, jednak programy rozwojowe dla menedżerów i liderów planuje wdrożyć w I połowie 2022 roku co piąty pracodawca (20%), natomiast 12% przedsiębiorców – mimo deklarowanej chęci organizacji...
W Polsce najtrudniej o pracownika logistyki

Pracownicy obszaru logistyki otwierają polski jak i światowy ranking stanowisk, które najtrudniej jest obsadzić nowymi zasobami. Największe wyzwania dotyczą zatrudnienia magazyniera, operatora wózka oraz inżyniera. Co więcej, niedobór wykwalifikowanych kadr jest wskazywa...
Mniej niż co piąty pracodawca planuje rozwijać kompetencje pracowników w I połowie 2022 roku

W I połowie 2022 roku tylko 17% pracodawców planuje podnosić kwalifikacje techniczne pracowników w ramach długoterminowych szkoleń. Ponad sześciotygodniowe kursy z obszaru umiejętności miękkich zaproponuje kadrze jeszcze mniejszy odsetek przedsiębiorców (15%). Firmy, któ...
Analiza: Szkolenia, wyższe stawki i systemy poleceń. Jakie jeszcze zachęty stosują polscy pracodawcy, by przyciągnąć nowe talenty?

W dobie największego od 15 lat niedoboru talentów pozyskanie wykwalifikowanych pracowników jest dużym wyzwaniem dla firm. W celu przyciągnięcia kandydatów pracodawcy wprowadzają więc różnorodne zachęty – należą do nich między innymi elastyczne godziny pracy, większa licz...
Deficytowe kompetencje miękkie. Jakich umiejętności według pracodawców brakuje na rynku pracy?

Zapotrzebowanie na umiejętności zmieniło się pod wpływem pandemii COVID-19. Na znaczeniu zyskały kompetencje miękkie, jednak znalezienie kandydatów dysponujących tymi pożądanymi stanowi wyzwanie dla organizacji – zarówno lokalnie, jak i globalnie. Prawie co trzeci pracod...
Pracodawcy w Polsce nie chcą kontynuować pracy zdalnej. Prawie 9 na 10 pracowników wróci do siedzib firm

Polscy przedsiębiorcy nie zamierzają kontynuować modelu pracy zdalnej i deklarują, że 88% pracowników wróci do wykonywania zadań w siedzibie firmy. Propozycję pracy w modelu hybrydowym otrzyma tylko 9% kadry, przy czym zaledwie 5% z tej grupy będzie miało możliwość reali...
20 trendów kształtujących rynek pracy

Dwóch na trzech pracowników chce, by ich codzienna praca miała pozytywny wpływ na społeczność, w której żyją. Tyle samo pragnie, by organizacja, w której pracują, miała zbliżone wartości do ich własnych. Kluczowym trendem jest również zachowanie równowagi między życiem z...
Polscy pracodawcy oczekują, że ich pracownicy będą zaszczepieni

Tylko 29% polskich pracodawców nie zamierza ingerować w decyzje pracowników o zaszczepieniu się przeciwko Covid-19. Większość firm planuje prowadzić różne strategie związane z zachęcaniem zatrudnionych do poddania się szczepieniom – potwierdzili przedstawiciele pracodawc...
Zdalnie czy w siedzibie firmy – jak według przedsiębiorców będą pracować Polacy w I kwartale 2022 roku?

Pracodawcy przewidują, że w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku co piąty pracownik (20%) będzie wykonywał codzienne obowiązki służbowe bezpośrednio w siedzibie firmy. Zdecydowana większość kadry (76%) otrzyma możliwość kontynuowania pracy w modelu hybrydowym, natomias...
Jak cyfryzacja zmienia zapotrzebowanie na kompetencje?

Specjalista ds. sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, ds. big data a także ekspert ds. internetu rzeczy to stanowiska najczęściej tworzone w polskich firmach. To efekt przyspieszonej przez pandemię digitalizacji, która generuje zapotrzebowanie w firmach na nowe k...
Firmy niechętnie szkolą menedżerów

Dbanie o współpracę w zespołach rozproszonych to duże wyzwanie dla kadry zarządzającej, jednak programy rozwojowe dla menedżerów i liderów planuje wdrożyć w I połowie 2022 roku co piąty pracodawca (20%), natomiast 12% przedsiębiorców – mimo deklarowanej chęci organizacji...
W Polsce najtrudniej o pracownika logistyki

Pracownicy obszaru logistyki otwierają polski jak i światowy ranking stanowisk, które najtrudniej jest obsadzić nowymi zasobami. Największe wyzwania dotyczą zatrudnienia magazyniera, operatora wózka oraz inżyniera. Co więcej, niedobór wykwalifikowanych kadr jest wskazywa...
Mniej niż co piąty pracodawca planuje rozwijać kompetencje pracowników w I połowie 2022 roku

W I połowie 2022 roku tylko 17% pracodawców planuje podnosić kwalifikacje techniczne pracowników w ramach długoterminowych szkoleń. Ponad sześciotygodniowe kursy z obszaru umiejętności miękkich zaproponuje kadrze jeszcze mniejszy odsetek przedsiębiorców (15%). Firmy, któ...
Analiza: Szkolenia, wyższe stawki i systemy poleceń. Jakie jeszcze zachęty stosują polscy pracodawcy, by przyciągnąć nowe talenty?

W dobie największego od 15 lat niedoboru talentów pozyskanie wykwalifikowanych pracowników jest dużym wyzwaniem dla firm. W celu przyciągnięcia kandydatów pracodawcy wprowadzają więc różnorodne zachęty – należą do nich między innymi elastyczne godziny pracy, większa licz...
Deficytowe kompetencje miękkie. Jakich umiejętności według pracodawców brakuje na rynku pracy?

Zapotrzebowanie na umiejętności zmieniło się pod wpływem pandemii COVID-19. Na znaczeniu zyskały kompetencje miękkie, jednak znalezienie kandydatów dysponujących tymi pożądanymi stanowi wyzwanie dla organizacji – zarówno lokalnie, jak i globalnie. Prawie co trzeci pracod...
Pracodawcy w Polsce nie chcą kontynuować pracy zdalnej. Prawie 9 na 10 pracowników wróci do siedzib firm

Polscy przedsiębiorcy nie zamierzają kontynuować modelu pracy zdalnej i deklarują, że 88% pracowników wróci do wykonywania zadań w siedzibie firmy. Propozycję pracy w modelu hybrydowym otrzyma tylko 9% kadry, przy czym zaledwie 5% z tej grupy będzie miało możliwość reali...

Chcesz otrzymywać nasze materiały prasowe? Dołącz do bazy mediów.

Pozostań z nami w kontakcie.
2
3
4
5
6
7
8
Używamy plików cookie do działania naszej strony internetowej, analizowania Twojego korzystania z naszych usług, zarządzania Twoimi preferencjami online i personalizowania treści reklamowych. Akceptując nasze pliki cookie, otrzymasz odpowiednie treści oraz funkcje mediów społecznościowych, spersonalizowane reklamy i ulepszony sposób przeglądania. Aby zarządzać swoimi wyborami, kliknij „Ustawienia plików cookie”. Pliki cookie niezbędne są do podstawowego funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być odrzucone. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce plików cookie.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".
Niezbędne pliki cookie
Niektóre pliki cookie są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności. Bez tych plików cookie witryna nie będzie działać prawidłowo. Są one domyślnie włączone i nie można ich wyłączyć.
Preferencje
Preferencyjne pliki cookie umożliwiają witrynie internetowej zapamiętywanie informacji w celu dostosowania wyglądu i zachowania witryny do potrzeb każdego użytkownika. Może to obejmować przechowywanie wybranej waluty, regionu, języka lub motywu kolorystycznego.
Analityczne pliki cookie
Analityczne pliki cookie pomagają nam ulepszać naszą witrynę internetową, gromadząc i raportując informacje na temat jej użytkowania.
Marketingowe pliki cookie
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach internetowych, aby umożliwić wydawcom wyświetlanie trafnych i angażujących reklam. Włączając marketingowe pliki cookie, wyrażasz zgodę na spersonalizowane reklamy na różnych platformach.